Az én vidéki hangulatú kis házam, avagy itt még a csempe is festékes

Ezennel a vidékies kis házam projekt végéhez értem, de nem azért, mert még nem lenne mit csiszolni a dekoráción, hanem, mert örömmel jelenthetem be bővül a család és nagyobb házba költözünk. Az új ház új kihívások elé fog állítani várandósként, de most szeretném megmutatni nektek az alkotásom végeredményét.


Minden bútor átfestésre került végül, aminek legfőbb oka a pénz spórolás. Nem tudtunk új konyhaszekrényt és polcokat, tálalót vásárolni, ezért a meglévő barna darabokat fehérre festettem.

Az eredetileg barna konyhai csempe is új színt kapott két évvel ezelőtt, amit nem bántam meg, még akkor sem, ha a festés nem volt zökkenőmentes, ugyanis első körben nem zsírtalanítottam kellő alapossággal a felületet és lepergett az egész festék, így újra kellett kezdeni az egészet. A gőztisztítós tisztítás már elégnek bizonyult, így a második festés tökéletesen sikerült. Csempefestésről részletes útmutatóval is készülök az új ház tavaszi projektemben.

A konyhaszekrény ajtólapjairól eltávolítottam a fóliát és alapozás után három rétegben Dulux, lemosható falfestékkel varázsoltam ujjá. Teljesen strapabíró, tisztítószernek is ellenáll, persze a felület kissé érdes lett, de ez engem nem zavart.
A középső, fenti ajtókat szalvétával dekoráltam, bár akkor még kezdő lévén, sikerült felcserélnem a két ajtót, így a minták egyforma állásba kerültek, ami nem túl esztétikus. A hibákból tanul az ember. Már nem volt erőm lecsiszolni és újra festeni őket, az már a következő tulajdonos feladata lesz. :)









Ezt követte a tálaló teljes átalakítása, ami azért volt élvezet, mert nem kellett csiszolni és takarítgatni, egyből nekieshettem az alapozóval, hiszen tökéletes, sima felület volt, szerkezetileg is rendben. Csupán az ajtókat üvegeztettem be, amit a széleken csipkével díszítettem, hogy még vidékiesebbnek hasson az összkép.

Mindezek után az ablak alatti polc már gyerekjáték volt, hisz egy egyszerű IKEÁS könyvespolc lévén, a szuper alapozóval nem volt nehéz új színt adni, az egyébként fekete színből.



A nappaliban látható hintaszék, még nem készült el teljesen, de már jó úton halad. Eredetileg barna, lakkozott karfája volt, ami nem illett a pasztell színekhez, így úgy gondoltam teljesen átalakítom. A terv azonban átalakult, mivel a kis jövevény szobájába fogom tenni, így a kárpitozás rejtelmeivel is meg fogunk ismerkedni egy másik posztban.






A vidékies kis ház már új gardára talált, remélem boldog éveket fog nekik is jelenteni az én is kis házam. 


Hamarosan találkozunk az új ház átalakításánál, ahol nagyon sok olcsó praktikát szeretnék bemutatni nektek. A stílussal és tervekkel hamarosan jövök...

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések