Amatőr látványterv készítés lépései és a megvalósítás





Májusban már bemutattam nektek egy tanulófal látványképét, most pedig mutatok egy másik gyerekfal moodboardot is és annak megvalósítását. Részletesen bemutatom egy látványtervező program használatát, így pofonegyszerű dolgod lesz.

Ha fel szeretnénk dobni lakásunkat, nem feltétlenül szükséges az egész szobát felújítani, elegendő egy sarkot, egy falat kinézni és csupán arra koncentrálni. Hidd el, hogy már egy pici sarkocska is áttudja varázsolna a szoba hangulatát, ráadásul anyagilag sem mindig engedhetjük meg magunknak a teljes lakás átalakítását.

Sokszor estem én is abba a hibába, hogy nekiláttam az egész nappali újjá varázsolásának, de sajnos a végén szembesülnöm kellett azzal, hogy pont a lényeges dolgokra, a kiegészítőkre nem Díszpárnák nélkül, az én kedvenc kanapém is csak egy meztelen test volt a térben. 

maradt elég pénz és idő. Így inkább egy kisebb részre fókuszálok, hogy a részletek is a helyükre kerülhessenek. Ez miért fontos? Mert hiába festettem le a falat a tökéletes színnel és hiába vettem meg a régóta áhított kanapét hozzá, félkésznek éreztem az egészet. Az is volt, hiszen egy enteriőrnek mindig a kiegészítők teszik fel a koronát. Legalább annyi figyelmet és tervezést igényel, mint a nagyobb volumenű dolgok kigondolása (bútorok és a falak).

A dekoráció kiválasztása azonban sokkal nehezebb, mint azt gondolnánk. Ha elmegyünk egy lakberendezési áruházba, nem fogjuk tudni, hogy pontosan mi fog jól mutatni, ezért vagy összevásárolunk mindent, vagy üres kézzel, szomorúan térünk haza.
Ebben segít egy gondosan elkészített látványterv, más néven moodboard.
No, de mi kell ahhoz, hogy egy tervből valóság váljék? Először is kell egy terv, a tervhez pedig sok-sok elmélkedés, ötletgyűjtés.

Ebben a posztban egy tanulófal és egy gyerekszobai fal modelljét mutatom be.
Előkészületek a tervezéshez:
Első lépésként készítettem egy moodboard tervet a fejemben kialakult elvárásoknak megfelelően. Persze, ahhoz, hogy látványtáblát tudjak szerkeszteni, előbb meg kellett fogalmaznom magamnak, hogy mit is akarok, mit várok ettől a saroktól. Ezt három szóval határoztam meg:
  1. funkcionalitás
  2. modern stílus
  3. illjen a szoba adottságaihoz és hangulatához.
Mindez azonban kevés. Ahhoz, hogy kialakuljon egy kép a fejemben, alaposan végig kellett gondolnom ezen szavak mélyebb jelentését.

Nos ez a gondolat született meg, amikor a tanulófalhoz gyűjtöttem ötleteket:

Legyen benne játékosság, legyen benne komolyság és legyen nagyon csajos. Hisz ez a hely, ahol megtanul tanulni, koncentrálni, rendszerezni, dolgozni. Fontos, hogy ne vonja el semmi a figyelmét a munkáról, a kötelességéről. Ugyanakkor még a tanulás óráiban is tudjon gyerek maradni. Ezeknek az elvárásoknak szerettem volna megfelelni amikor a  tanulósarok moodboardját készítettem.
Látványtábla - tanulófal

Részlet a megvalósításból


 Amikor ezek a gondolatok megszülettek, elkezdtem az interneten megkeresni azokat a bútortárgyakat és kiegészítőket, amelyek illenek ebbe a fantázia világba. Persze hol máshol, mint az IKEA áruházban, amit azért szeretek, mert ár-érték arányban verhetetlen számomra.

A gyerekszoba másik faláról külön táblát készítettem, mert egy csajos főfallal szerettem volna csajossá tenni az összképet. A tanulórész komolyságát igyekeztem megtörni ezzel a hangulattal.→


Ezt követően kerestem egy moodboard tervező programot. Én a polyvore.com-ot használom, nekem kezdőnek ez teljesen megfelelő.

Ne ijedj meg a program használatától, mert nagyon egyszerű és részletesen megmutatom, hogyan tudod elkezdeni a munkát!

A polyvore használata:

1. Regisztráció:

Kattints a "sign up" fülecskére, majd regisztrálj az e-mail címeddel vagy a facebookkal.


2. Gomb telepítése a tárgyak felvételéhez:

Ez egy nagyon kényelmes funkció, ugyanis egyetlen gombbal feltudod venni azokat a bútorokat, kiegészítőket, vagy bármi mást a tervező palettádra, amelyekkel dolgozni akarsz.

Ehhez a "clipper" gombot kell telepítened a gépre.

Ez nagyon egyszerű. Kattints az oldal jobb oldalán lévő ABOUT gombra. Ekkor felugrik a jobb oldalon látható fekete menüsáv. 

A Help oszlopban (2. oszlop) kattints a Clipper feliratra.

Ekkor ez jelenik meg.
                ↓













Most pedig egyszerűen a "clip to polyvore" kék színű feliratot az egérrel húzd fel a tálcádra, így már kész is.


3. Kezdj el tervezni!

Nyisd meg azt az áruházat, ahonnan szeretnéd majd az adott tárgyat beszerezni. Válaszd ki azt a darabot, amit majd szeretnél felhelyezni a moodboardodra. Nyisd meg, majd kattints a tálcádon lévő Clip to Polyvore gombra. Ekkor megjelenik a képen látható ablakocska. Kattints a Like gombra. Kész, már fel is vetted a terméket a menübe, ahonnan majd feltudod helyezni a tábládra.

Ezt tedd meg minden termékkel, amikre szükséged lesz.

4. Készítsd el a látványtervet!

Ez a kedvenc része a folyamatnak. Kezd el használni a programot. Ehhez kattints a felső fekete sávban található "Creative" szócskára. Ekkor megjelenik a szerkesztő menü. Itt láthatod, hogy nem csak lakberendezős táblát tudsz készíteni, hanem gyakorlatilag bármit. Nekünk most a Home feliratra van szükségünk. Kattints a "Home" gombra és nézz körül. Eleve rengeteg választék van alapból a programban, ám érdemes inkább a saját magunk által megálmodott és nálunk is beszerezhető darabokkal dolgozni. Ezért telepítettük a Clipper gombot. 

A saját termékeinket a "My Items" menü alatt találod. Kattints rá és előkerül az összes termék, amit felvettél a programba. Kezd el felhelyezni a szükséges tárgyakat. 

A szerkesztés nagyon egyszerű, erről videót találsz a YouTube-n, érdemes megnézni mielőtt nekiállsz a munkának, mert végtelenül egyszerű, mégis látványos eszközök állnak rendelkezésre.


A moodboard készítés ízlés dolga, szerintem nincs jó vagy rossz moodboard. Mindenki tervezzen bátran, tényleg érdemes, mert sokkal könnyebb lesz a tényleges megvalósítás, ráadásul vizuálisan is célszerű szemléltetni magunknak a fejünkben lévő zűrzavart, mert segít letisztult képet kapni. E mellett sokat spórolhatunk is, mert nem fogunk mindenféle oda nem illő, fölösleges dolgot megvásárolni, célirányosan mindig könnyebb, kifizetődőbb a bevásárlás.

Íme az én amatőr moodboardom és annak tényleges megvalósítása:






A következő posztban a terv konkrét megvalósításáról írok néhány gondolatot és abban már lesz egy kis Diy is.





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések