Kúrta farkú gyerekszoba megvalósítása és a falikép készítésének lépései




Hogy miért kúrta farkú? Mert két lányom, különböző igényeit kellett megvalósítanom. Az egyik megrendelő egy nagylányos, a másik pedig egy kislányos szobát szeretett volna. A tervezés során egy tanulófalat és egy fő falat gondoltam ki, ezekhez két moodboard tervet szerkesztettem. A tervek részletes leírását ITT olvashatod. Érdemes elolvasni, mert ebben a posztban megmutattam, hogyan tudsz te is látványtervet készíteni és szót ejtettem arról is, hogy mindez miért fontos egy kis lakástuning során. 

A tervezés után térjünk ki a megvalósításra. Első lépésként megmutatom, hogy a két tervből hogyan is állt össze a szoba látványa:

 Ez a terv, a főfal elképzeléseit ábrázolja. Semmi különös, csak egy koncepció, amely segít belőni a majdani látképet és most már a pontos költségvetés is elkészíthető. 

Miután összeállt a kép, már csak be kellett szerezni a pontos és célzott hozzávalókat. Mivel pontos tervem volt, semmi fölös dologra nem költöttem, így sikerült a kitűzött kereten belül maradni.

A Polyvore program azért is segít, mert összegyűjti az összes szükséges tárgyat, amelyet a moodboard táblánkon felhasználtunk.

Látványtervből→megvalósult főfal.

Persze képtelenség mindenben követni a tervet, hisz előfordul, hogy meglátunk valamit, ami kifejezetten passzol az adott térbe és ezt vétek lenne elszalasztani. 

A moodboard csak egy terv, hogy eltudjuk képzelni milyen hangulatot szeretnénk elérni. A megvalósításban semmi sem tiltott és semmi sem behatárolt, nyugodtan szárnyalhat a fantázia. 

Az ágyak, a bútorfestő tanfolyamon készültek, erről ITT olvashatsz részletesen. Az ágy anyagilag meghatározó szerepet játszik, ezért szerencsémre ez nem került pénzembe. A komódon lévő kis faliképet szintén magam készítettem szalvéta technikával. Erről egy későbbi posztban fogok részletesebben írni. A falvédőt ügyes kezű nagymama varrta, amely nemcsak szép, de a nagy zsebek miatt marha hasznos a lányok számára. 


Az eredeti tervben szürke és türkiz színű tárolódobozt képzeltem el, azonban ezt felülírta a Pepcoban mindössze pár száz forintért kapható princess kutyás és szíves szürke doboza.  Egyedül a tapétához ragaszkodtam, mivel szerintem nincs ennél jobb választás, ráadásul árban is kiváló. Nem szeretném felsorolni taxatíve az összes beszerző helyet, mert az internet lehetőséget ad arra, hogy otthonról, kényelmesen mindenki rátalálhasson a neki tetsző dolgokra.
Ezeket pedig egy gombnyomással bevarázsolhatjuk a tervező programba. Erről is olvashatsz ITT

Most pedig fordítsuk figyelmünket a másik moodboardra, a tanulófalra. Ez a szoba "nagylányos" része. Íme a terv és a megvalósítás:



Nézzük részletesen:



Saját tervezésű falikép egy olcsó Ikeás képkeretből. 
Alul láthatjátok az elkészítés folyamatait. 











Az asztal ékszere. Szóval mi is ez, miért is kell? Hamarosan készülök írni arról, hogy mik azok a kis plusz dolgok, amik felteszik az íre a pontot. Nos ez pont egy ilyen. Ahogy én mondanám semmi különös, de mégis a minden, egy ékszer, amely olcsó, mégis finoman csajos hangulatot ad ennek az egyszerű, fehér íróasztalkának. 









Honnan tudom, hogy jó munkát végeztem? Onnan, hogy nincs kedvencem, mindent szeretek, amit látok. Az üvegcsét azért, mert kedves, mert csajos, mert nagylányos, a faliképet azért, mert dögös és én terveztem és készítettem, a mágnestáblát azért, mert brutálisan jól mutat a szürke falon, a ceruzatartók pedig magukért beszélnek, modern és mai. A szőrme nem hiányozhat onnan, ahol csajok uralkodnak. Szóval számomra így teljes az összkép, még akkor is, ha nem profi és nincs benne semmi különös. 





A faliképet így készítettem: Szégyenlem magam, olyan egyszerű!

Alapanyagok:

  1. Tetszőleges képkeret
  2. Csomagolópapír ( ez lesz a háttér)
  3. Egy saját tervezésű, A4-es kinyomtatott felirat
  4. olló, ragasztó

I.

Első lépésként a számítógépen megterveztem a két kép feliratát. Az egyik egy egyszerű Iskolás vagyok szöveg, míg a másik már egy kicsit zsúfoltabb versike képekkel és egyéb megjegyzésekkel.

Ezt a képet a paint rajzoló alapprogrammal szerkesztettem.











II. 

Miután a képeket kinyomtattam, már túl is voltam a nehezén.

 A következő lépésként a csomagolópapírt rászabtam a képkeret kartonjára és leragasztottam. 


 Nem baj, ha hátul nem a legszebb, hisz ez a rész nem fog látszódni.
 A lényeg, hogy az eleje szép sima legyen.
 Ha a becsomagolással elkészültünk, egyszerű papírragasztóval rögzítsük a kinyomtatott képet a karton közepére.

 Utolsó lépésként simítsuk el a papírt, hogy ne maradjanak légbuborékok alatta. 

Ezt követően helyezzük vissza a keretet, rögzítsük és rakjuk fel a falra.

Ennyire könnyű! :) :) :) 




Remélem sikerült egy kis lüktetést adnom és kipróbáljátok ti is a tervezés izgalmas folyamatát, majd pedig kiélitek kreativitásotok a megvalósításban. Ha nem lennél képes rá, akkor nem olvastad volna végig e sorokat és nem lennél itt. Sok sikert, hajrá!

Ha felújításba kezdesz feltétlenül olvasd el ezeket:


Emellett érdemes csatlakozni a facebook oldalamhoz, mert minden friss bejegyzésről ott értesülhetsz.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések